Digitale tv

13 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Anoniem (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem
Digitale tv

Bij ons is sinds ongeveer 2 maanden (na een storm) de digitale tv levering defect, NPO 1,2 en 3 doen het nog wel, maar de commerciële zenders niet meer. De kabel zelf levert nog wel alle kanalen, maar het verschil in kwaliteit is, zoals wellicht bekend bij anderen, enorm.

Mijn vraag is of hier meerderen last van hebben, en of er wellicht ergens een reset mogelijk is aangezien wij het vanuit huis op de tv zelf niet kunnen oplossen.

Ik heb verder geen idee hoe de kabel en digitale tv bij ons in Puntegale binnen komen, maar vanuit de Hofdijk kan ik mij herinneren dat er een splitter o.i.d. aanwezig was die ervoor zorgde dat we allemaal op een aansluiting konden kijken.

Mvg,
Leon

ludo
afbeelding van ludo

Ik dacht eerst ook dat ze defect zijn, maar het lag aan de overgang van UPC naar Ziggo (of eigenlijk andersom).

Na wat online zoeken kwam ik er achter dat de HD zenders en de SD zenders zijn omgegooid na deze overgang. Je kunt de SD zenders vinden vanaf kanaal 925 (NPO1) en verder.

Iris
afbeelding van Iris

Hoi Leon en Ludo,

Het probleem welke Leon beschrijft horen we als bestuur de laatste tijd vaker en hebben we zelf ook al met Stadswonen besproken, met name de problemen van de TV ontvangst rondom de fusie UPC en Ziggo.

Recent heeft het bestuur van een bewoner met hetzelfde probleem begrepen dat Stadswonen de hoofdversterker heeft laten vervangen maar dat dit niet het juiste resultaat heeft gegeven. Ze gaan dit nu verder onderzoeken.

Iris Kappelle, bestuurslid Vereniging Puntegale 


 

Iris
afbeelding van Iris

Het bestuur is door de website www.allesineenkiezer.nl benaderd. Zij volgen de discussies op het forum rondom digitale televisie en willen de bewoners wijzen op de site www.allesineenkiezer.nl

Leon (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Ha Ludo en Iris,

Ik heb de fusie tussen Ziggo en UPC even onderzocht en zojuist gebeld met ze. Wellicht dat er iets mis is met de versterker, maar ik verwacht dat ze simpelweg bij iedereen de digitale zenders (met uitzondering van NPO 1,2 en 3) er uit geknikkerd hebben.

Wij hebben een HD tv en tv kijken op analoog signaal is ontzettend vervelend, en wij hadden hiervoor zonder extra kosten digitale tv.

Nu belde ik dus om te zorgen dat we dit weer hebben, maar omdat wij als losse bewoners niet in hun systeem staan, krijgen we niet de code om de digitale kanalen te activeren, als dat al mogelijk is. Men verteld ons dit te laten oplossen door de verhuurder.

Mijn vermoeden is dat we helemaal geen digitale tv meer krijgen (naast 1,2 en 3), tenzij stadswonen/vestia meer gaat betalen, en dat zal wel niet gaan gebeuren. Ik zal ze eens mailen om ze hiervan op de hoogte te brengen. Maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van.

Groet,
Leon

Jack010 (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Tientallen digitale TV-zenders, met DTV Guide, alsmede radiozenders, zijn op mijn Samsung TV te vinden vanaf positie 925. E.e.a. gewoon via de coax van Puntegale. Ik gebruik hiervoor geen CI+ module en betaal ook niks extra's naast was er in de servicekosten is inbegrepen. Werkt perfect.

Operator: Ziggo
Netwerk-ID: 43146
Frequentie: 164000 KHz
Modulatie: 64 QAM
Symboolfrequentie: 6900 KS/s

925 DTV NPO1
926 DTV NPO2
927 DTV NPO3
928 DTV RTL4
[etc.]

Leon (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Thanks!

Ik had die posities nog niet gecheckt. Vroeger stond alles waar het hoorde, nu hoef ik ze enkel nog even opnieuw te organiseren :)

Solved it for me. [Wij hebben als operator wel nog UPC moeten selecteren]

Esther (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Hallo Jack,
Wij hebben geen smart tv's, maar al wat oudere tv's. Denk je dat deze instellingen dan ook in te voeren zijn? Wij hebben het geprobeerd, maar kregen het niet voor elkaar om jouw instructie te volgen.

Groet, Esther

Benno (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Super bedankt voor deze info! Heb via marktplaats een losse decoder gekocht voor € 25 en nu werkt het ook bij mij!

Betsy (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Hallo Jack,

Jij lijkt veel verstand van te hebben. Zou je bij mij een keer langs willen komen om te laten zien hoe ik het allemaal moet instellen.... als je tijd hebt natuurlijk.
Groetjes,

Betsy

Jack010 (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Overigens worden de kanalen 925 en verder dan wel in 576i uitgezonden i.p.v. 1080i. Ik vind dit zelf niet storend met een 32" TV, maar misschien anderen wel...

Esther (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Zojuist Stadswonen gesproken. Vandaag (15-6) gaat er wederom een monteur op onderzoek uit naar de oorzaak van de storing.

Ik heb zelf de zenders meerdere malen opnieuw ingesteld, zonder succes. Het beeld blijft strepen en ruis vertonen.

Bart Vrancken (niet gecontroleerd)
afbeelding van Anoniem

Ik heb gewoon met kabel TV en daar heb ik ook al enkele weken ruis en strepen. Ik dacht eerst dat het aan de kabel lag, dit was niet het geval. Ik hoop dat het snel wordt opgelost

Reactie toevoegen